Monday, August 1, 2011

Nafsu hari pertama..

Assalamualaikum.. Hye.. 


Apa macam hari pertama puasa korang? Seronok? Ke dah ada yang cuba-cuba nak korek idong.. Aipp! Babab karang.. Tahan jangan tak tahan.. 




Sekarang dah pun pukul 5.15 petang.. Sah sah Bazar Ramadhan dah start sibuk.. Lagi lagi dah habis waktu bekerja ni haa.. Mak aih.. Sesak laa.. Yang dah beli tuh, jangan dok cuba jeling-jeling air sirap merah, air ABC, air teh atas meja tuh.. Kurus puasa kang.. Korang kurus takpe.. Hehe


I tak pasti lagi nak berbuka puasa dengan apa.. Mem besar belum buat keputusan.. Hehe 


Sesungguhnya dah 4 tahun kot tak berpuasa kat rumah.. Sejak sejak jadi anak perantauan nih kan.. Aiseh.. KayEll Lumpur je pun, tapi jauh gak tu weyh nak balik.. Nak tak nak, pagi pagi bangun sahur makan Koko Krunch je laa.. Buka puasa pulak dengan Nasi Kerabu Bazar Kerinchi aje.. Syukur tetap syukur.. Alhamdulillah.. Bukan syukri ye..


Apa pun, meh pihak penaja nak bagi pesanan sikit.. Makan tu jangan berlebih, kalau perut jadi bola, susah nak solat.. Tidur petang tu sunat, tapi jangan berlebih, nanti biol otak.. Borong makanan jangan sampai tak muat tangan, kang tak sempat Bulan Purnama dah pokai.. Dating jangan berlebih, nanti kurang pahala.. 


Tapi, bila beramal sila berlebih, mudah-mudahan mendapat keberkatan dari Allah s.w.t.. Amin.. 



Selamat Berpuasa..
Selamat Berbuka Puasa..
Selamat Berterawih..
Selamat Beribadat..
Selamat Bersahur esok pagi.. 

Senang senang, moga selamat lah semuanya.. :)



Sekian.. Nak pergi jenguk ke dapur.. Kot kot ada yang boleh ditolong.. Ecece.. Anak baik kan.. Hehe~



Kot kot ada yang terlupa nak niat puasa.. Hehe~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...