Monday, August 29, 2011

Duit raya.. Duit raya.. Nak tak?

Assalamualaikum.. Hye..


Eh eh.. Orang-orang di Malaysia, confirm kan hari Selasa kita raya? Sebab esok I nak pergi bank untuk keluarkan SERATUS RINGGIT untuk diberi pada 3 orang anak-anak buah I yang tercinta sebagai duit raya.. 




Apa??! Seratus ringgit je??! 


Err.. Cukup laa tu.. Kecik kecik lagi semua.. Mana boleh pegang duit banyak banyak.. Muahaha! 


Ini semua sebab mama dan mommy diorang tahu I kerja sebagai guru ganti haritu.. Jadi, secara tak langsung, kena bagi duit raya lah sebab dah PERNAH kerja walaupun cuma sebulan.. Erk!


*******


Ermm.. Anak sedara ada 3 orang.. Bajet duit raya RM100.. Haa cepat keluarkan kalkulator masing masing kalau nak tahu berapa setiap sorang dapat! Gigih sungguh~


Tak pe.. I tolong kira untuk korang.. RM 33.33333333333333333.. Ok fine!


Tapi, sekarang nih duit 1 sen dah tak laku.. Jadi, terpaksa kurangkan RM 0.033333333333333333 setiap sorang.. Tinggal lagi RM 33.30.. Tapi bukankah leceh nak masukkan RM 3.30 sen dalam setiap sampul..


Maka, dengan baik hatinya Che Su bagi RM 30 je laa eh Hariz, Hanna, Danish.. Hehe


*******


Akak I cakap sebelum ni adik ipar dia bagi duit raya RM 10 untuk setiap anak buah seramai 4 orang tu.. Err 4 kot.. Tapi, sebab anak buah dah bertambah jadi 6 orang, maka duit raya dikurangkan jadi RM 5 sorang.. 


I cakap, "Orait laa tu.. Che Su bagi RM 30 setiap sorang"


Akak I cakap, "Dia kan ada 6 orang anak sedara.. Tak pe laa bagi RM 5 sorang pun"


Erkk!! Adakah kakak I dah lupa matematik? Sebab 6 orang x RM 5 = RM 30.. 


Tapi, 3 orang x RM 30 = RM 90!



Nota kaki: Adik ipar dia semua dapat scholarship hebat hebat.. I ni biasiswa PaMa aje.. :'(

6 comments:

  1. nk jgak duet raya...hehehehe

    ReplyDelete
  2. nk duit raya gak...-ziarah vir ridoma =)

    ReplyDelete
  3. meh laa dtg beraya ke rumah.. kih3~

    ReplyDelete
  4. alamak.. bajet duit raya tinggal RM 10 je lagi ni.. ermm.. 50 sen cukup tak? haha

    ReplyDelete
  5. alamak.. bajet duit raya tinggal RM 10 je lagi ni.. ermm.. 50 sen cukup tak? haha

    ReplyDelete
  6. alamak.. bajet duit raya tinggal RM 10 je lagi ni.. ermm.. 50 sen cukup tak? haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...