Sunday, July 31, 2011

Kawen Masal

Assalamualaikum.. Hye..


Korang tengok tak Sinetron Indonesia Kawen Masal? Sejak kali pertama I tengok tajuk sinetron tuh, terus I terasa nak tengok.. Bila dah mula tengok, terasa nak tunggu lagi episod seterusnya.. Sampaikan Ma I pun terikut ikut dengan I.. Kadang-kadang dia yang ingatkan I untuk tengok sinetron tuh.. Haha




Sinetron Kawen Masal nih macam cerita cerita novel gitu.. Peminat novel macam I mesti suka jugak kan.. Hehe  Ditayangkan setiap Isnin hingga Jumaat, 6.30 petang di Astro Ria.. Yang lagi best, cowoknya ganteng, ceweknya lawa.. Hehe


Semalam episod terakhir sinetron nih.. Ending dia best.. Happy ending laa kiranya.. Tapi, I lost sikit sebab I tertinggal episod hari Khamis dan Jumaat lepas.. Alih alih, semalam mak dengan ayah Sachi dah berbaik.. Aik?? Bila masa pulak diorang berbaik nih.. 


Apa apa pun, I suka sangat tengok mak Sachi, Mediana.. Muka dia macam Diana Danielle.. Lawa.. :D




Yang I paling suka, Ben dengan Riby sama sama melepas.. Padan muka.. Muahaha



Rio tuh pulak takut sangat nak luahkan perasaan dia kat Sachi.. Alih alih Ben yang dapat, baru laa merana.. Lelaki sepatutnya kena berani kalau betul dia nak dapatkan perempuan yang dia sayang.. Kalau tak, melepas depan mata aje.. Tak ke haru macam tu? Tamo tamo.. Kena berani tahu?! Takkan nak harapkan perempuan yang mulakan? Perigi cari timba namanya.. 



Kadang-kadang apa yang kita cari tuh, sebenarnya dah ada depan mata kita.. Cuma kadang kadang kita tak nampak sebab terlalu kejarkan yang lain.. Jadi, sila buka mata luas luas sebesar pinggan kalau nak nampak.. Tak pun, suluh pakai mikroskop kuasa tinggi, pasti tak tersalah.. Hehe


Akhir sekali, kalau dah jodoh tak ke mana.. Ikan di laut, asam di darat, dalam kuali bertemu jua.. :)



 ***********************************************************************************************************************


Sinopsis Sinetron Kawin Masal


Sachiko dan Rio bersahabat sejak mereka masih di SMP. Selama itu pula diam-diam Rio memendam cinta pada Sachi. Dan selama itu pula ia tidak pernah berani mengungkapkannya ke Sachi. Bahkan Rio pun rela mengorbankan perasaannya untuk menjadi bumper hubungan backstreet antara Sachi dan Ben, pacarnya Sachi untuk menghadapi papanya Sachi. Semua hal rela Rio lakukan demi kebahagiaan Sachi. Sachi adalah gadis yang cantik, keren, pintar dan gaul. Ia sangat menyukai Ben karena Ben adalah tipe cowok ideal Sachi banget, gaul, ganteng, cool dan sedikit badung. Selain itu Ben juga selalu tampak keren karena mengendarai motor gede. Karena sama-sama menyukai tantangan dan hal-hal yang unik, Sachi dan Ben memutuskan untuk menikah dengan cara yang tidak biasa. Keduanya sepakat untuk mengikuti acara kawin masal.



Di hari penikahan mereka, Sachi resah gelisah karena Ben belum juga hadir padahal giliran mereka akan segera tiba. Ayah Sachi yang masih mengira bahwa Sachi akan menikahi Rio dari awal menyuruh Rio untuk ikut ngantri bersama Sachi. Rio nurut saja, padahal lagi-lagi Ben hanyalah sebagai bumper sampai Ben muncul untuk menikahi Sachi. Malangnya Sachi, sampai saat gilirannya tiba, Ben belum juga menampakkan batang hidungnya. Sachi yang dalam keadaan sedih dan terpukul itu pun akhirnya menikah dengan Rio karena terpaksa. Ia membiarkan semua ini terjadi sebagai pelampiasan kekecewaan dan kemarahannya pada Ben. Itu adalah sebuah pernikahan yang tidak diinginkan Sachi, tapi sangat diimpikan Rio. 


Ternyata setelah prosesi akad nikah selesai, Ben muncul. Ben meminta maaf pada Sachi karena ia ketiduran setelah semalaman merayakan pesta masa lajangnya. Sachi sangat senang karena Ben ternyata tidak melupakan janjinya. Tapi dia tidak bisa berbuat apa-apa, karena ia baru saja resmi menjadi istri Rio. Rio yang sadar bahwa Sachi tidak mencintainya rela kalau Sachi meninggalkannya demi Ben. Ia bahkan bersedia membantu untuk segera mengurus surat perceraian mereka. Tapi Sachi tidak ingin hal itu dilakukan buru-buru, karena mereka baru saja menikah, dan ia tidak sanggup menghadapi kemarahan orangtuanya. 



Selama menunggu masa cerai, Sachi tetap tinggal bersama Rio. Selama itu pula Sachi tetap terus menjalani hubungan dengan Ben, tentu saja semua itu sepengetahuan Rio. Rio bahkan tidak pernah menyentuh Sachi demi menghormati perasaan Sachi. Semua yang Sachi lakukan tidak melunturkan cinta Rio pada Sachi. 


 ***********************************************************************************************************************

8 comments:

  1. rajin layan sinetron yer
    :-)

    ReplyDelete
  2. hehe xtau plak sal cite ni sbb stay kat hostel.. xd tv.. agree with ur statement.. dsbbkn trlmpau mncri kita jd lupa yg sbnrny bnda tu ad dpn mata kita.. lbih brnilai dri yg kita cri :)

    jemput singgah ANASAURUS :)

    ReplyDelete
  3. haha...jie tengok gok cito nie..meme pestime tgk cito indon huk 'ringan' n tak panjang melalut mcm cito nie...suko la suko..hahaa..time tgk cito ni pom kijoam duk ngila jh, lucu etep

    ReplyDelete
  4. oo..yg sblm nie cite Cinta Melody ea???

    ReplyDelete
  5. hehe sinetron ni je yang melekat.. :D

    ReplyDelete
  6. betul2.. cte ni xmelalut supo cte indo lain.. pah lucu etep.. hehe farah ngan ma dok suko jah tgk cte ni.. haha

    ReplyDelete
  7. yeap2.. die ganti cinta melody.. tp skang dah habis..

    ReplyDelete
  8. moral: tengok betul2 dulu apa yg ada dpn mata kita.. sebab mungkin tu laa yg sebenarnya kita tercari2.. :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...