Monday, April 11, 2011

Tanda-tanda bila seseorang mula ketagih komputer

Assalamualaikum.. Hye.. Selamat pagi pembacaku sekalian.. Terasa skema di situ ye.. hoho~


Ok jangan buang masa.. Banyak lagi kerja menimbun meminta perhatian, jadi harus menaip laju-laju.. lajuuuuuuuuuuuuuuu.. hehe 


*******


Nak tahu apa tanda-tanda bila seseorang dah mula ketagih dengan komputer?





Dia akan mula mencari-cari butang ctrl + F untuk cari perkataan yang diingini semasa membaca jurnal atau buku atau nota yang panjang berjela-jela! Faham maksud I? 


Oh sebenarnya itu lah I.. malu tutup muka.. Sebab masa I tengah baca nota kan, tiba-tiba I nak cari satu perkataan ni dalam nota I.. Mesti I akan mula terfikirkan ctrl + F.. Tapi kecewa, sebab tak wujud.. urghhh! 




Pernah sekali, I nak cari perkataan, laju je tangan I bergerak kononnya nak tekan ctrl + F.. hahh! gelak jangan tak gelak.. terkoyak mulut tu kang.. isk.. cara membela diri.. hehe sobs~


Kiranya I ketagih komputer ke macam tu? I memang suka guna komputer.. Kalau ada kerja yang melibatkan komputer dan tulis tangan, I akan buat yang kena guna komputer dulu.. Sebab? Sebab I suka laa.. hehe 




Ada lagi tak kes-kes lain yang terjadi pada korang macam kes I ni? 




11 comments:

  1. Cik Ila la tu ketagih komputer...dgn erti kata lain,ketagih internet.hahaha..
    salam perkenalan..cik ila jumpa kt innit td...

    ReplyDelete
  2. how about addcted to somebody?

    ReplyDelete
  3. hehe ada jugak yg sepesen.. =p ketagih internet tu satu hal lagi.. haha

    salam perkenalan.. tq Cik Ila.. =)

    ReplyDelete
  4. ngee~ idayu tak ada eh simptom macam ni.. haha

    ReplyDelete
  5. kalau addicted to somebody, bukan cari ctrl + F, tapi tercari-cari empunya diri yang tak kunjung tiba.. huhu~

    ReplyDelete
  6. Haha. Agaklah. Budak Chomot pun kadang-kadang jadi macam tu :)

    ReplyDelete
  7. kan?? kira normal laa ni kan? hehe~

    ReplyDelete
  8. ea? farah mmg jenis suka guna keyboard shortcut rather than tikus.. huhu

    ReplyDelete
  9. ngeh2!nmpknya CG mmg dh ketagih pon..keh2!btw lawa lorh header tuh..i loikee!

    SAYANG SEMUDAH 1 2 3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...