Thursday, March 10, 2011

nama pun sampah..

assalamualaikum.. hye.. =)


apa khabar loveys sekalian? I tak sihat sikit kebelakangan ni.. selsema.. seksa betul bila hidung bak air sungai mengalir.. (T_T) sebenarnya I baru balik dari field trip untuk kerja sekolah I.. kita tulis kerja sekolah laa senang eh.. hehe tapi, yang tu tunggu dulu.. nanti I cerita di lain entri.. sabar~~ =p


***********


sebenarnya i ada satu gambar yang I snap masa kat Kelantan hari tu.. dah lama tersimpan dalam folder I..  masa ni I keluar jalan-jalan dengan kakak I, tiba-tiba ternampak satu papan tanda nih..




hah!! tersentap?!! TAK RASA BERSALAH ke buang sampah dari kenderaan? eh.. usahkan dari kenderaan.. kat mana-mana pun memang tak patut kita buang sampah merata-rata.. 


contohnya plastik gula-gula.. walaupun bagi kita plastik gula-gula tu cuma kecil.. tapi, ingat tak pepatah, SIKIT-SIKIT, LAMA-LAMA JADI BUKIT? haa! macam tu laa jugak dengan sampah.. sikit-sikit plastik gula-gula, lama-lama jadi bukit sampah plastik gula-gula.. 


cuba tengok video mamat nih.. sempoi lah.. tengok sekali, terus jatuh hati DENGAN VIDEO beliau.. hoho~





jadi, lain kali fikir dulu sebelum buang.. jangan buang sampah merata-rata tau!!! 


peace no war! =)


7 comments:

  1. mungkin boleh dicuba di negeri lain juga. kesedaran orang tentang sampah ni sangat kurang.

    ReplyDelete
  2. wah...

    ade gak ek sign board cam nie

    ReplyDelete
  3. betul tu.. tapi, agak2 berkesan ke sekadar letak signboard.. yg reti bahasa je kot patuh.. yang lain buat dekk je.. huhu

    ReplyDelete
  4. ada2.. tapi, dah lupa tempat betul2 kat mana.. tp di kelantan laa..

    ReplyDelete
  5. haha xcukup pedas lagi tuh.. kena tambah cili padi banyak2 sket lg..

    ReplyDelete
  6. Kat Kuantan pun ad signboard ni..
    Ad orang dtg Kuantan dy ckp signboard kat Kuantan klaka..
    Kesian dy.. Sebenarnye dy yg klaka..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...