Thursday, February 3, 2011

kisah dramatik yong tau fu

assalamualaikum..


mulai hari nih aku akan berusaha untuk mulakan setiap entri dengan salam.. baru lah macam sopan sikit kan.. hehe tapi, ada satu hal yang aku tak boleh buat.. nak tukar bahasa ganti diri 'aku' kepada yang lebih berbudi bahasa.. ye lah kan.. kalau geng hot mama atau cool papa TERbaca belog pesisir pantai aku nih, bunyi nya macam kasar sikit kan.. mintak maaf ye.. saya masih segan laa nak guna nama sendiri.. hee~


**********


2 hari lepas, aku, ma, abah pergi KB Mall.. cewah membeli belah bersama keluarga kata kan.. ceh! beli belah lah sangat.. padahal saja nak jalan-jalan kan.. haha


tiba-tiba ma aku cakap, jom buat yong tau fu nanti.. erkk! yong tau fu?? aku tak laa minat sangat dengan yong tau fu nih.. tapi, kalau ada depan mata, aku makan je.. muahaha! jadi, alkisahnya kitorang belilah bahan-bahan untuk yong tau fu tuh.. bahan bahan tuh maksudnya macam isi ikan tuh laa.. contohnya, yang berperisa ketam warna oren tuh.. ada banyak jenis laa.. banyak jugak kitorang borong.. haha! 


petang tadi, terus ma cakap malam nih kita tak payah makan nasi lah.. makan yong tau fu je.. perghh! aku orait je.. aku tak susah sangat laa pasal makan nih.. tak memilih lah kiranya.. hehe 


dan..............








terhasil laa semangkuk home-cook yong tau fu.. home-cook tuh maksudnya rebus sendiri.. bukan laa kitorang uli jadi camtuh.. woh! ehem.. yong tau fu nih orang rebus ke? apa-apa je laa.. hehe~


lagi satu yang jadi dramatik, petang tadi, kitorang (ma, abah, aku) makan malam kat taman kononnya kat luar rumah.. wohoo! kononnya lah kan.. macam dalam drama drama tuh.. makan makan kat taman.. cewah.. siap bertemankan ikan dan lembu segala.. suasana kampung kan.. seronok weyh.. angin pun macam faham faham je.. jadi aircond semula jadi.. hehe~


cepat cepat aku terus MMS kat kakak-kakak aku, 



kami sedang makan home-cook yong tau fu.. di bawah pohon ciku, di tepi kolam ikan hijau.. hehe



haha saja je nak buat diorang jeles.. pastu, terus kakak aku balas sebab jeles.. kakak sorang lagi telefon jugak tadi.. haha! tak ada motif.. =p

8 comments:

  1. Niat yang murni...sekurang-kurangnya pengunjung yang baca rasa dihargai..apabila kita memberikan ucapan selamat...

    ReplyDelete
  2. optionshift3 rasa dihargai? =)

    saya akan cuba bagi salam dalam setiap entri.. lagipun tak laa kekok sangat bila nak mulakan entri..

    ReplyDelete
  3. betul3...mulakan laa dgn salam...

    ehh...awak x ajak sy mkn pn..huk3....
    lama da ngidam nk mkn yong tau fu...huk3
    ;P

    ReplyDelete
  4. ermm.. saya tgh tamak.. tak sempat nak ajak org lain.. muahaha! lain kali okeh.. hehe~

    ReplyDelete
  5. haha ada2.. cuma xmasuk gambar je.. kna edit balik nih.. da 2 org tny pasal kuah.. haha~

    ReplyDelete
  6. Setuju sangat-sangat kalau N3 dimulakan dengan salam.

    ReplyDelete
  7. insyaAllah lepas nih mesti akan start ngan salam.. =D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...