Tuesday, February 15, 2011

hidup cuma untuk diri sendiri

assalamualaikum.. hye..


aku ada satu kemusykilan sikit di hati, kepala, urat saraf.. semalam aku basuh baju, jadi aku nak sidai kat ampaian.. tahu tahu je lah kan, ampaian kat kolej macam mana.. tak laa besar sangat.. tapi, aku tak tahu lah ampaian kat kolej korang camano.. 


pulak tu, diorang bukan sidai guna penyangkut baju, tapi sidai kat tali macam tu je.. macam sidai baju kat rumah.. tapi, yang tu tak kisah laa.. 




yang aku kesah, kau dah jemur baju tuh 3, 4 hari.. bajet bajet laa woi, baju kau tuh dah kering.. angkat angkat laa baju tu.. bila orang tolak pakaian kau ke tepi, kau hangin pulak.. kau tolak balik pakaian orang ke tepi.. hello! sebelum aku tolak baju kau ke tepi, aku dah cek laa baju kau tuh dah kering.. kalau tak, aku tak buat macam tuh.. aku bukan busuk hati sangat.. macam kau! sengal!


nak panggil apa manusia macam tuh? pentingkan diri sendiri? mungkin..





nota kaki: bagus jugak ada blog.. boleh lepas geram kat sini.. aku memang jenis tak suka bertekak.. sebab nanti keluar perkataan yang tak menyenangkan.. kalau tulis kat blog, sekurang-kurangnya bahasa masih boleh ditapis.. 


6 comments:

  1. owh. di klj itu pun msih brlaku kjadian bgitu.. harap bersabar ye.. xyah nk layan org 'cerdik' ni... nnti kta pun same mcm dia.. jemur je kat beranda tu klau nk senang...

    ReplyDelete
  2. tu lah.. xle layan manusia gtu.. tapi, yg xtahan, sanggup pulak dia betulkan sidaian pakaian dia, pastu tolak pakaian org lain ke tepi.. padahal pakaian dia tuh da kering.. apa salahnya kalau angkat je.. tak ke bingum namanya?

    ReplyDelete
  3. macam skolah asrama pulak nak kena ingatkan benda2 kecik macam ni..sabo je la.

    ReplyDelete
  4. tu laa.. hidup berkeluarga macam ni, sendiri kena beringat laa..

    ReplyDelete
  5. sabar...iman....hhuhuhu...dah byk mcm tu kat ipik...sebagai senior sy sound je... so far dah tak der yg menyakitkan hati....huhuhu

    ReplyDelete
  6. saya bersabar.. saya buat tak layan je org macam tu.. nak sound tu boleh.. tp xkan nak sound rambang je.. tak kenal siapa.. huhu~ kecuali kalau ada meeting floor.. bole kot..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...