Tuesday, February 8, 2011

alhamdulillah selamat..

assalamualaikum lovey dovey sekalian.. =)


alhamdulillah aku selamat sampai jugak ke KL nih.. hehe 


datang sini, aku naik bas tambahan je.. naik kat Kota Bharu katanya pukul 8.30, tapi bas datang lebih kurang pukul 9.. orait lah.. lewat sikit je pun.. baru ku tahu, leceh rupanya naik bas tambahan nih.. sebelum bertolak, pegawai JPJ naik cek dulu.. aku tak pasti diorang cek apa..




lepas tu, pergi ke Tesco Kota Bharu dulu.. kat situ, ada lagi pegawai JPJ yang naik cek.. ada 2, 3 orang penumpang yang dia minta IC.. tapi,  aku tak kena lah.. lepas tu, aku tengok pegawai JPJ tuh siap amik gambar bas lagi.. pelik jugak rasanya.. tapi, mungkin untuk keselamatan kot.. untuk pastikan bas tuh 'bersih'.. lebih kurang pukul 10 baru bertolak ke KL.. 


aku nih kalau naik bas, memang jarang jarang sangat aku tidur.. sebab tak selesa, tak boleh baring.. aku nih jenis yang tak boleh tidur kalau tak baring.. lagi satu, sebab takut pun ada jugak.. kecuali kalau penat sangat.. tapi, yang aku hairan, boleh pulak aku tertidur dengan nyenyak malam tuh.. haha! nak kata penat sangat, tak penat pun.. aku tidur dari pukul 1.30 sampai pukul 6.30 pagi.. tiba tiba jek terasa kagum.. hahaha! 


memang tak selesa.. kerusi dia keras.. pastu, tempat bersandar tuh tak selesa.. sebab tempat letak kepala berbonjol keluar.. sebab bas ekspress lama kot.. sakit badan aku.. kepala jadi tertolak ke depan camtuh.. tapi, nasib baik aku bawa baju sejuk.. baju sejuk tuh aku letak kat belakang badan supaya badan aku ke depan sikit.. lepas tu, baru selesa sikit.. dan terus tertidur.. muahaha!




aku sampai KL lewat jugak laa.. sepatutnya sampai pukul 5 atau 6 pagi macam tuh.. tapi, semalam aku sampai sini pukul 7 lebih.. kawan aku cakap, sebab jam kat Bentong dan Genting Sempah.. aku?? entah! sebab aku tidur nyenyak kan.. haha!


lagi satu, aku bukan keseorangan lah.. sebab aku naik bas tuh dengan seorang lagi kawan aku.. 3 orang lagi naik bas ahad, malam jugak.. cuma bas lain-lain.. kitorang jumpa pagi semalam, dan balik kolej ramai-ramai.. hehe~

8 comments:

  1. lame da xnaik bus..
    :D

    ReplyDelete
  2. kalo aku, naik bus ka, kreta kaa...
    aal jadi pnumpang,
    mst tido..
    hihihi..

    kalo jd driver bru la x tido.
    ;)

    ReplyDelete
  3. haha saya pun daa berzaman tak naik bas.. ni terpaksa naik bas.. sib baik ada tiket jugak..

    ReplyDelete
  4. haha! lucu u nih.. hurmm.. saya boleh tido dalam ketapi atau keta atau flight.. wpun pun kurang selesa.. tapi, saya xle tdo dalam bas.. hoho~

    kalau tdo tgh drive, hancus lah kan.. =p

    ReplyDelete
  5. tak boleh tido woahhh camtu... sbb cuak.. kalau jln jauh mmg susah nak tido... cam hr tu.. sepanjang malam grak g klantan tak tido lgsg... grak kul 10 mlm sampai kul 11.30 pg... jem giler2... gara2 ade lebih 5 excident kat gua musang... pehhh... mmg ngantuk giler la.. tp takut nk tido...XD

    ReplyDelete
  6. http://eiksyad.blogspot.com/February 9, 2011 at 1:35 AM

    tau xpe....tp esyad dan gak terlelap kejap...hehhehehehee

    ReplyDelete
  7. musim perayaan camtu toksah cakap lah.. jalan ke pantai timur wajib jem.. klu jalan xjem pun da 7, 8 jam.. inikan pulak jem kan..
    saya tak suka naik bas sbnarnya.. slalunya naik flight, tapi aitu cari tiket lambat.. tiket flight da jadi mahal gle.. huhu~

    ReplyDelete
  8. haha saya bukan terlelap skejap tuh.. mmg tidur nyenyak.. haha! tu yang saya pelik.. boleh pulak tidur nyenyak macam tu.. =p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...