Wednesday, January 12, 2011

Saya Pelajar UM..

mula mula meh tampal logo UM besar besar! 




hahh! amacam??? cukup BESAR tak? muahaha!


tujuan utama letak logo besar besar tuh supaya lain kali, orang tak tanya dah aku belajar kat mana.. eh korang nak tau.. ada makcik pernah tanya aku, "belajar kat mana?".. aku pun dengan senang hati laa jawab "UM".. tiba tiba makcik tuh tanya aku balik, "UM? UUM ke?".. hadoi! sadis kau tahu?


alahai makcik.. se'femes femes' UM tuh makcik tak kenal, tapi UUM makcik kenal laa pulak.. tapi, aku tak salahkan makcik tuh laa.. sebab dia kan makcik.. tiada nada sinis di sini oke.. lagi satu, bukan niat memperkecilkan UUM.. harap maklong maklum..


*********

sebelum aku tulis KARANGAN nih, lebih baik aku bagitau dulu siapa dalang di sebalik mee maggi nih.. hehh! tak ada maknanya aku saja saja nak kecoh kecoh pasal aku belajar kat UM nih.. UUM lagi femes kot.. muahaha! 


sebenarnya, nih segmen terbaru oleh Blog Pilihan Malaysia.. tajuk segmen nih ialah Sahabat Blogger : Pelajar Universiti Awam.. eh.. aku suka laa segmen segmen En. Azman nih.. nih bukan bodek tahu.. tapi aku serius nih! nampak tak aku serius nih? keh3~




sebelum nih aku dah pernah buat satu segmen oleh Blog pilihan Malaysia nih.. Saya Blogger Kelantan.. dah baca? kalau belum, pergi baca SEKARANG sebelum baca karangan nih.. ye sekarang! ngee~


*********


kat UM nih aku ambil kursus Ijazah Sarjana Muda Sains Dengan Pendidikan (SEP).. nah kau! siap nama penuh aku bagi.. hehe~ kalau anak korang nanti jadi anak murid saya, sila lah berbahagia, sebab saya cikgu berdedikasi tahu! kih3~ 


insyaAllah dalam masa lebih kurang 1 tahun setengah lagi, aku keluar jadi cikgu matematik atau kimia.. tapi, kalau pengetua tuh tak kasihan dengan aku, dia bagi lah aku mengajar sejarah ke, bahasa inggeris ke.. wuu~ nada sedih nih.. jangan korang baca sambil senyum pulak.. huh!





hahh! agak agak aku tahun berapa sekarang? cepat cepat teka.. tak sabar nak bagitau nih.. muahaha~ oke oke.. aku sekarang tahun 3, semester 2.. batch 2008/2009.. tapi, aku muda lagi tahu.. baru 20 tahun.. hee~ ceh! tu pun nak kecoh kan.. 


*********


aku rasa belajar kat UM nih seronok.. seronok sebab kiri kanan atas bawah ada shopping complex! muahaha~ gurau je laa.. kang ada yang bagitau mak ayah, "mak, ayah, saya nak belajar kat UM sebab boleh keluar WINDOW shopping tiap tiap hari".. durhh! aku taknak jadi pengaruh buruk oke.. walaupun aku tak lah baik sangat.. hoho~ 


jadi, kenapa seronok? sebab SERONOK lah.. tak boleh? hehe~ UM memang pilihan pertama aku.. masa temuduga jadi cikgu dulu, penemuduga tuh tanya aku, kenapa pilih UM.. aku jawab laa sebab lebih dekat dengan kakak aku yang duduk Putra Height tuh.. pastu, dia cakap balik, "UiTM lagi dekat dengan tempat tuh".. aku jawab, "sebab UM universiti femes.. dan berada di top ranking".. haha! poyo tak jawab macam tuh? lagipun, sebelum nih aku kan belajar kat PASUM.. hoho~ bukan niat merendahkan sesiapa.. peace yo!


*********


kenangan manis banyak! banyak sangat.. kat UM nih aku ada suka kat seseorang tuh.. tapi, dia tak suka aku.. apa nak dikata? eh.. tuh kenangan manis ke? konpius konpius.. haha~ tapi, aku bukan jatuh cinta pun.. main main je.. lagipun dah ada yang bertapa di hati.. cewah! tangkap leleh pulak daa.. haha~


tapi, lagi senang kalau layan gambar je kan.. jom! hee~



[tahun 1, semester 1]

nih hari interaksi pertama lepas aku join Persatuan Sains Dengan Pendidikan UM (PSEPUM).. seronok dowh jadi junior.. haha~ cuba teka mana satu aku.. aku bagi doploh sen pokok duit duit.. nak? =p




[tahun 1, semester 2]


masa aktiviti PSEPUM jugak.. masa nih kitorang ramai ramai pergi FRIMForest Research Institute Malaysia.. (baca sini) seronok! pertama kali aku masuk jungle trekking.. redah hutan FRIM segala.. daki bukit tinggi glos pulak tuh.. lenguh kaki toksah cakap laa.. 


nak tahu, masa tengah jalan dalam hutan tuh, pakcik yang bawak kitorang tuh cakap, hati hati, kat sini banyak pacat.. aku cool je laa.. bajet takkan kena gigit pacat.. sekali.. hambek kau! tiba tiba ada menatang lembik lembik kat belakang badan aku, kalau tak silap laa.. masa bila entah pacat tuh merayap naik, aku pun tak pasti.. eww! nasib baik aku cool je weyh.. kalau tak, mau nya melatah.. haha~




[tahun 2, semester 2]


nih masa presentation TITAS.. (baca sini)



[tahun 3, semester 1]


masa nih kalau tak silap kelas Science-Technology-Society.. tapi, pensyarah tak datang lah pulak.. 



[tahun 3, semester 1]

masa jamuan raya Aidilfitri tahun lepas.. (baca sini) awal awal lagi dah rancang nak buat sambutan nih.. tengok tengok aku sorang je yang pakai baju raya.. cis! tapi, seronok jugak.. lagi lagi sebab ahli kelas nih sikit.. jadi, lebih rapat kot.. hoho~


[tahun 3, semester 1]

masa sesi photoshoot geng PSEPUM.. geng PINK.. haha~ (baca sini)




nota kaki: kalau tak tahan tekanan peperiksaan, jangan masuk UM.. kalau tak nak kecewa tak dapat dekan setiap semester, jangan masuk UM.. dekan kat UM nih 3.7 ke atas.. bukan 3.5 macam universiti lain.. tapi, kalau nak masuk universiti femes, pilih laa UM.. muahahaha! perasan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...