Tuesday, December 28, 2010

Istimewa lahir akhir tahun

siapa lahir bulan doblas, angkat jari kaki! siapa lahir akhir bulan doblas, angkat lutut! keh3~ oke oke boleh turun kan jari kaki sekarang.. boleh turunkan lutut sekarang..




korang rasa kenapa aku cakap istimewa? lahir akhir tahun je ke istimewa? abes, lahir awal tahun tak istimewa ke? hehh! aku kan lahir 28 Disember.. jadi, mesti laa aku cakap lahir akhir tahun nih istimewa.. muahaha~ oh! tipah terkena mak!


*********


oke oke tamau bagi mukadimah panjang panjang.. muntah korang nanti.. woh! stret terus kepada tujuan utama.. istimewa lahir akhir tahun nih sebab pertama ialah, kita boleh eksyen muda! eh cop! JANGAN MUNTAH DULU! aku serius nih.. contoh lah kan, aku sekarang masih 19 tahun, sedangkan kawan kawan aku yang lahir sama tahun dengan aku dah masuk 20 tahun! hah.. muda tak? muda tak? muahaha~


lagi satu, bila lahir akhir tahun nih, hari jadi kita akan selalu jatuh pada waktu cuti.. wohoo! maksudnya, setiap tahun boleh sambut hari jadi bersama keluarga tercinta.. wohoo lagi! oh! kecuali tahun lepas, bila semester mula pada 28 Disember.. jadi, harus balik UM pada 27 Disember laa.. tak boleh elak.. huhu~ T_T




eh.. apa apa pun, memang bersyukur laa mom aku sempat lahirkan aku tahun 1990 jugak.. kalau terlajak terkehel terseliuh sikit je, terus masuk tahun baru.. haru! eh.. 5 hari pun bawak perbezaan tahu.. contoh laa kan, sepupu aku yang lahir tahun 1991, sekarang baru tahun 1 kat universiti.. tapi, aku dah masuk tahun 3.. woh! pelik? nahh.. tak pelik pun.. 


bukan rupa riak.. 


kenapa aku cakap macam tuh?? haa.. meh sini nak cerita.. kes aku ni lain sikit.. aku pasti ramai yang senasib dengan aku.. pergh.. senasib tuuu.. haha~ siapa tahu pasal Penilaian Tahap Satu (PTS)?? turun tangan.. hahh.. tengok.. tengok.. kan betul aku cakap ramai yang senasib dengan aku.. hehe~


kalau korang lahir tahun lebih kurang dengan aku, mesti korang tahu punya lah.. dengan kata lain, tiket untuk korang main lompat lompat.. hehh! bukan lompat katak tuh, tapi lompat kelas.. eh silap.. langkau kelas.. macam nakal je kan main lompat lompat segala.. hehe~




disebabkan aku lulus PTS tuh, aku jimat lagi setahun persekolahan.. jadi kiranya aku muda lebih kurang 2 tahun jugak daripada kawan satu batch dengan aku.. dengan sepupu aku tuh, sah sah laa dia lebih muda 2 tahun dari aku.. sebab tuh, aku cakap untung beb.. pengalaman tuh aku dulu yang rasa.. hehe~


lagi satu, bila dapat pakwe yang sama batch.. boleh laa berlagak, konon konon walaupun sama batch, padahal pakwe korang lebih tua dari korang.. 2 tahun! muahaha~ eksyen sungguh! mesti ada yang tak puas hati nanti.. pasti lah.. kih3~
kesimpulannya, rancang baik baik bila nak buat dapat anak nanti.. kih3~ tapi, kesimpulan paling penting antara yang terpenting, walaupun aku dah 20 tahun hari nih, aku masih muda oke.. hoyeah! muahaha~


tuh je.. buh bye.. 


*********


HAPPY BIRTHDAY TO ME..


nyanyi sikit.. hee~








nota kaki: bukan riak bangga..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...