Saturday, December 18, 2010

Belajar teknik photoshop..

apa yang best sangat dengan adobe photoshop ni eh?? hebat sangat ke?? lawa sangat ke gambar kalau edit guna adobe photoshop ni?? sampaikan aku terasa macam nak belajar je teknik photoshop nih.. heh! 


aku pernah belajar sekejap je beberapa bulan lepas.. guna youtube je pun.. masa tuh teruja bebeno nak belajar, lepas tengok Melromeo dan Diden ajar teknik photoshop kat blog dia.. siap download Adobe Photoshop CS5 segala.. seronok weyh edit gambar ni sebenarnya.. lagipun, ramai yang gunakan adobe photoshop nih.. tapi kusangkakan bunga tahi ayam layu di tengah hari, rupanya berkembang mekar menguning di sepanjang jalan.. hangat hangat tahi ayam laa tuh.. isk3~





aku rasa macam tak berjaya je pembelajaran aku nih.. pertama, sebab tak faham kegunaan tools dalam photoshop nih.. kedua, banyak bebeno tools dia.. tak sempat arr nak ingat semua.. heh! ketiga, bila belajar kat youtube nih, kadang kadang ajaran diorang tu bukan dari mula.. jadi, aku terkontang kating sorang sorang.. contohnya, macam nak set background colour.. woh! keempat, err.. alasan sibuk boleh? hehe 


pape pun, ni hasil pembelajaran pertama aku.. layannnnnnn~




lawa tak BACKGROUND tuh? kih3~ 


erkk.. fokus kat background tu je oke! sila buat buat tak nampak je bukti tangan keras macam kayu tuh.. woh! malu malu.. eh.. tapi, aku ada satu benda tak puas hati.. macam mana nak download tulisan tu eh?? eh silap soalan.. macam mana nak install tulisan tu eh? aku dah download, tapi tak reti nak install.. (T_T) sebab tulisan yang sedia ada tak lawa langsung! macam yang kat atas tuh.. heh~


pape pun, ni laa hasil SENI pertama yang aku sempat buat guna photoshop nih.. malas dah nak belajar lepas tu.. muahaha~ motivasi dalaman tak tinggi lagi ni.. tapi, semalam tiba tiba teringat nak belajar balik.. sebab jeles tengok orang lain buat header blog diorang guna adobe photoshop nih.. lawa pulak tu! hurm.. 





update: dah jumpa cara nak install font di melromeo.. yeay! hee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...