Wednesday, November 24, 2010

Penatnya belajar.. Ma, nak kawen boleh?

apa kau ingat senang sangat ke kawen tuh? kang, pagi kena buat breakfast untuk suami terchenta dulu sebelum pergi kerja.. standard drama melayu, macam ni lah.. padahal dah kawen nanti, suami makan kat cafe ofis jugak.. sebab masing masing tak sempat kan.. hahh.. lagi, kalau dah beranak pinak, kena siapkan anak anak pulak untuk ke sekolah..


dah laa aku nih bakal cikgu en.. fuhh.. cikgu kan start masuk kerja pukul 7.30.. tapi, takkan laa pukul 7.30 baru nak pergi sekolah ye dakk?? paling kurang pun, pukul 7.15 dah kena terpacak kat situ macam tunggul.. ok tipu.. tak de maknanya nak terpacak mencacak.. banyak kerja kot kena setelkan sebelum masuk kelas.. kau ingat kerja cikgu nih senang?? zaman datuk nenek dulu dulu betul laa, senang.. budak dulu dulu pun, jalan tunduk lagi.. macam aku lah kan.. wekk! haha



haha


eh terlupa pulak nak sambung cerita pasal rumah tangga tadi.. hehe lepas balik dari kerja, kena pulak pergi ambil anak anak dari sekolah.. takkan nak suruh diorang balik sendiri pulak? mommy penyayang katakan.. hehh! belum pape, dah mengaku mommy.. eh, suka hati aku lah ye dakk?? hehe tak dan dan, kena masak makan tengah hari pulak.. takkan nak biar kebuluq anak anak aku.. aku kan mommy penyayang.. woh!



pergh~


pulak tu, baju bertimbun kumpul sejak seminggu lepas, kena lah basuh kan.. kang bau sardin rumahku syurgaku nanti.. tak pasal pasal kena tidur luar nanti.. alamak.. kantoi pemalas tak rajin, basuh baju seminggu sekali.. haha eh2.. pemalas dengan tak rajin tuh tak sama maksud kan?? tak rajin tuh macam sopan sikit kan?? angguk cepat! kalau tak, nanti kena bedil kang.. dengan bedil buih.. seronok! hee~





tiba tiba macam malas nak sambung cerekarama rumah tangga nih.. alaa.. ni standard cerita pengorbanan isteri yang suami kadang-kadang tak nampak tu laa.. kat facebook berlambak cerita macam ni.. tapi, aku setuju!!! nama pun mommy kan?? mesti laa setuju.. eh2.. tersasul pulak.. nama pun perempuan kan.. hee~


nota buat BAKAL SUAMI, sila anda hargai saya sebelum anda menyesal kemudian hari.. hee~


jadi, kesimpulannya, sila pergi mengadap buku sampai mata nampak bintang bintang sekarang!! sebab dah tahu, hidup lepas kawen tak mudah kan.. eh bukan sekarang yang SEKARANG lah maksudnya.. sekarang dah pukul 3.30 PAGI.. maksud sekarang tuh, esok laa ea.. tak larat dah.. dah keluar bintang bintang dah pun ni..


babai.. =)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...