Friday, November 12, 2010

Bukit Gambang Resort City >> Bukit Gambang Waterpark

this is one of the BEST moment i ever had in my whole life.. seronok!! rasa tak percaya pun ada.. akhirnya, kitorang berjaya jugak bercuti bersama sama.. ye laa.. kami kan anak anak dara pingitan..mana ada keluar rumah tanpa keluarga.. tapi, kali ini, jadi jugak kitorang berlima pergi bercuti.. macam impian termakbul gitew.. muahahaha~ happy weyh.. baru kini kurasakan.. =D



~~~~ DAY 1 ~~~~




i am not shorter enough to get in free.. tahu laa aku tinggi kan.. lalala.. tengok muka penguin tuh..macam sedih jek dia lagi pendek dari aku..haha~ =p





ingat tak yang aku perasan bergambar kat kolam renang kondo baru tuh?? hahh..ni laa kolam renang tuh..padahal kolam renang kat bukit Gambang Resort City je pun.. ceit.. ada rasa tertipu tak?? =p





mesti laku kalau guna untuk cover album.. kan?? kan?? kan?? alaa..pelis jawab ya.. pelisssss! *wink*





dua dua tak sabar nak masuk air.. dalam hati, hek eleh..kecik nye waterpark nih!!! nampak dalam gambar macam besar..macam seronok jek tengok.. tapi, nih macam tak ada apa-apa pun.. ceit~





Bukit Gambang Waterpark.. here we come! tak sabar nak tunggu besok nye..nak main air.. ngeh3~





masuk kedai cenderahati.. pusing-pusing, terjumpa rak topi.. aku terpikat ar weyh dengan topi tuh.. suwiitt~!! nak boleh?





mula-mula pesan cendol pulut.. tapi, tak ada lah pulak.. ABC pun jadi lah.. nampak yummy jugak lah kan?? hee~



~~~~ DAY 2 ~~~~




aku rasa cam selekeh gile masa tuh..pakai t-shirt buruk, seluar trek dengan tudung segera.. nasib baik ada kenderaan nak ke Bukit Gambang Waterpark tu.. tak ada laa nampak macam tersesat dalam hutan kan.. huhu~


baideway, nak tau, masa kawan aku tanya receptionist pasal 'kereta' ni, mamat mamat tak hensem tuh bantai gelak.. katanya, "tuh bukan kereta, tapi tram ".. oh tram.. ceit.. gelak ekk korang.. nak kena pelempang satu satu nih.. nasib baik kawan aku jenis redha.. ahaks~





bergambar lepas dah penat main air.. oh..ada satu pengalaman masa tuh.. masa aku main pantai buatan Coco Beach tuh kan, kedalaman dia berbeza tau.. 0.9 meter, 1.5 meter, 1.8 meter.. masa aku dok bergayut kat pelampung tuh, tiba-tiba aku kena hanyut ke tengah..sampai ke kawasan 1.5 meter.. tinggi aku memang laa 1.63 meter, tapi, bila aku nak cecah lantai, tak sampai dowh! cuak gile!!! nak berenang tak reti.. huhu

tiba-tiba terlintas dalam kepala, kalau laa aku terlepas pelampung ni, confirm akan lemas.. teringat pesan abah sebelum aku pergi tu, dia cakap, kalau ada apa-apa dalam air, jangan cemas.. memang aku try ah bertenang.. memang cuak.. nak berenang tak reti.. huhu

tiba-tiba ada seorang dekat dengan tempat aku kena hanyut tuh.. lelaki.. aku tak tahu lah dia lagi muda dari aku ke lagi tua.. aku baru 20 je kot.. tapi, aku panggil dia adik.. tengah takot, tak sempat nak fikir.. aku mintak tolong dia tolak aku ke tepi.. nasib baik dia sudi tolong.. takot!!! tiba tiba rasa macam budak tuh life saver aku.. hehe~ terima kasih awak..

sebenarnya aku segan dengan dia.. pastu, bila terserempak pun, aku buat bodo jek..segan tak reti berenang..ahaks~!!





nak balik dah.. wuu~


nota kaki: sampai lupa pasal exam mari..haha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...