Saturday, August 7, 2010

boleh makan dengan senang hati lepas ni..sebab dah ada Tupperware..




my first Tupperware uolls!! =p


biasanya kan orang kaitkan Tupperware nih dengan bekas makanan yang orang bawak pergi picnic tu..tapi, sebenarnya Tupperware nih suatu jenam barang-barang dapur macam bekas makanan yang bawak pergi picnic tuh, bekas air, bekas kecik-kecik untuk isi sambal (memandai jek) dan macam-macam lagi..


alahh..macam mak suruh beli Pampers adik..tapi, mak nak yang jenama Huggies..tak pun, kawan pesan tolong belikan Maggi, padahal nak yang Cintan..


hahh..macam tu lah..


sebenarnya, aku temankan kawan aje..dia nak beli bekas air..tiba-tiba aku nampak sudu garfu tuh..comel jek aku tengok..teringat zaman kecil-kecil dulu, makan pakai sudu garfu plastik..hehe~ lagipun, kalau aku nak beli bekas makanan, macam tak guna pulak..nak beli bekas air, aku dah ada bekas air..




lagi satu, aku fikir, kalau sudu besi, cepat berkarat kalau terendam lama2..kalau guna sudu plastik senang..tak ada masalah karat-berkarat..pastu, barang Tupperware nih ada lifetime warranty..kalau dah rosak ke, tak berkenan di hati ke, boleh tukar dengan yang lain..best kan??


tak sabar pulak nak makan bila tengok sudu garfu tuh..hehe~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...