Thursday, June 17, 2010

Top Blogger 2010 Award




owh..dapat award?? yea2~!! excited nih..apa-apa pun, terima kasih laa ea MJ..cenggini rupanya cara orang tag..haishh..kuno~!! kuno~!! hahaha maklum laa..blog ciput..ni FIRST time you~!! haha~





1. Apa nama blog dan kenapa letak nama itu?

nak tahu kenapa?? sebabnya, ini ialah buku cerita Syarafina merangkap empunya blog, di mana Syarafina yang bercerita..bukan dia, bukan mereka..sudah faham?? ngeh3~


2. Apa nama URL blog dan dari mana datangnya idea itu?

[eiysya.blogspot.com] sebab wujud nama macam tu..eiysya tu kononnya nama famous lah kan..SYArafina >> esya >> eiysya..taraa~

sebab tu jadi eiysya.blogspot.com..lagi satu, aku tak nak pilih nama pelik-pelik, sebab nanti susah nak ingat..yang lagi haru, kalau aku sendiri tak ingat nama buku cerita karangan aku..fuhhh~


3. Apa method dalam penulisan anda?

method?? apa tu?? ahakzz~ tak ada method che tod nyer..semua main hentam jek..yang mana berkenan, yang tu lah jadinya..lagi satu, method aku selalu berubah mengikut peredaran masa..chewaah~ dulu aku suka tulis bagi centre..pastu, aku suka tulis bagi sama tepi..sekarang, aku campur..nahh~!! haha~


4. Penah terasa nak hapuskan blog?? Sebab musababnya?

hehh..nak buat apa..biar aje laa dia..kot-kot nanti tua boleh kenang balik apa yang dah terjadi dalam hidup selama kewujudan blog ni..boleh kongsi dengan laki, anak, cucu, cicit......har3~


5. Pernah ahli keluarga baca blog anda?

aku pun tak tahu..rasanya tak adasorang pun kot family aku yang baca..tapi, yang aku tahu, adik ipar kakak aku tahu kewujudan blog ni..dan dia bagitahu kakak aku..minta-minta kakak aku tak baca..banyak merapu meraban dalam nih..haha~


6. Apa perasaan anda bila ada orang kata blog anda buruk sedangkan orang lain kata blog anda cantik?

buat masa sekarang, tak pernah laa pula ada orang cakap depan-depan, kata blog comel aku ni buruk..buruk ke?? isk2~ tapi, kalau ada orang nak kata pun, suka hati dia laa~!! malas nak layan..tettt~!!!!


7. Bila blog anda diberanakkan?

aku tak tahu lah pula, blog boleh beranak..kalau iye, patutnya dah bercucu aku nih..haha~ jap eh..nak cek..
.
.
(selepas mengobek belog beliau dengan gigihnya)
.
.
alaaa..tak boleh nak cek laa..aku lupa yang setting template baru aku nih bengong..tak keluar tarikh..demn..tak pe laa..lebih kurang bulan mac 2009 laa kot..sebab entri kedua aku, pada bulan 27 mac 2009.. nasib baik tulis tarikh..huhu~


8. Siapa orang pertama yang tahu anda ada blog?

hurmm..rasanya kawan aku..Afiqah..sebab kan, lepas dia buat blog, baru aku sebok nak buat blog..haha dan, apa lagi, aku hebohkan laa kat dia..showing off~ huhh =D
tapi, selepas tu, berkurun jugak laa blog ni dibiarkan bergantung tak bertali..mac 2009 baru aktifkan balik blog yang dah berkulat ni.. (eyh2..kiranya, mac 2009 tu bukan laa tarikh sebenar blog ni diberanakkan..tu tarikh dia kelluar kepompong..lama jugak laa dia berkurung dalam larva tu..)


9. Apa perasaan anda bila ada orang berkata tentang blog anda di sekolah?

tak ada siapa nak kata..sebab tak ada siapa yang tahu..haha


10. Sepuluh orang yang seterusnya bakal di TAG. Jawab bila rasa free-free yek.



13 comments:

  1. hehehe.. smgt menjawab ye.
    tak lame lagi banyak la ward dapat :)

    ReplyDelete
  2. @MaryamJamilah
    ki3..semangat2~!! tq eh 4 d award n tag.. :D

    ReplyDelete
  3. thanks a lot dear...thanks beri award..hehehe.nnti saya jawab yee

    ReplyDelete
  4. @yaya, ur welcome~!! =) sila jawab dgn tenang..hik3~

    ReplyDelete
  5. thanks sudi kasi kite..tapi kite tk bt..:)

    ReplyDelete
  6. wah macam mane nak dpt tag tu?
    sy pun still blaja.
    al-maklumlah, baru nk aktif belog ni. ;D

    ReplyDelete
  7. @nona nadzirah
    dia jln2 kat blog saya laa kot..hehe
    MJ left note kat shoutbox sy suh amik award kt page dia..

    ReplyDelete
  8. hai eiysya,thanz yer tag ira.hehe..ira da penah dapat dah award nie..apepun thnz yer..

    :)

    ReplyDelete
  9. err.. apa yang hepi? apa yang besday? apa yg comey? kih3~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...