Thursday, June 17, 2010

siapa pernah ada hobi mengumpul biodata kengkawan?? angkat tangan~!!

kutermenung sendirian..di tepian jendela..mengimbau masa lampau..yang pernah hadir dalam hidup..tiba-tiba kuteringat khazanah indah yang kusimpan sejak dulu..ahh..buku kecik itu..sungguh banyak memori dan kenangan tersimpan elok di dalamnya..ingin aku singkap kembali kenangan itu..

ohh..mungkin elok dikongsikan bersama sahabat..mari..mari.. =)


buang tebiat aku ni dok berbahasa..tett~!! bila aku bosan sorang-sorang kan, mula laa aku selongkar balik semua khazanah yang aku simpan rapi..tiba-tiba aku terjumpa balik satu buku kecik nih..kenangan ah buku kecik ni..banyak rahsia kerajaan ada dalam tuh..dulu kan, aku ni perisik antarabangsa..jadi, banyak laa yang aku tahu..


hahh..dah start melalut..


baik..baik..jom mula balik..dulu kan, aku ada satu buku kecik purple pink ni..buku ni selalu jugak laa aku jaja sana sini..minta kawan-kawan tulis biodata diorang...korang ada tak???


macam ni..




maklumat biasa yang akan orang tulis kan..

>>> NAMA [nama penuh mesti~!!]

>>> ALAMAT [alamat surat emnyurat..tapi, tak pernah pergi melawat sehingga hari ini]

>>> NO TELEFON RUMAH (kecik-kecik dulu mana ada henset lagik..aku pun, awal form 1 baru start guna)

>>> TARIKH LAHIR [penting nih..pastu kadang-kadang kan, diorang tulis *jangan lupa bagi hadiah*..ngeh3]

>>> HOBI [hobi nih memang dah biasa laa..common..kalau tak menonton tv, menunggang basikal..kalau tak menunggang basikal, mengumpul setem..kalau tak mengumpul setem, membaca..tak pun, surf internet..kalau yang ni, dah tahu daa apa yang diorang terbongkok mengadap pc tuh..mesti main game punya laa..kecik-kecik dulu, mana kenal lagi friendster, myspace..facebook apatah lagi..haha]

>>> CITA-CITA [kalau masuk bab tulis cita-cita, memang terhebat lah..semua kepala sama jek..nak jadi doktor, akauntan, engineer, pakar sakit puan, pakar sakit tuan..semua ada..cakap jek kerja apa yang popular..nasib baik tak ada yang bagitahu nak jadi bomoh terhandal..perghhh.. *aku sendiri tulis nak jadi akauntan kononnya..cita-cita aku yang paling awal aku kenal..*]

>>> BILANGAN ADIK BERADIK [*tak ada apa nak dikata*]

>>> HARAPAN [ni harapan dan impian diorang..]

>>> UCAPAN [ucapan untuk tuan punya buku kecik kiut..haha biasanya akan panjang berjela-jela..siap berpantun bagai..]

>>> last but not least, TANDA TANGAN [penting kot..kot2 lah orang lain yang tolong tuliskan..haha]


~ni adik angkat aku yang tulis~


lagi satu kan, kalau nak tulis tu, mesti colourful habis ahh..semua warna guna..hijau, kuning, pink, merah, biru, hitam, oren, purple..macam-macam ar..comey~!!


dah ingat sekarang?? korang ada tak buku macam ni?? =)







nota kaki : kalau tak silap aku, buku ni ada sejak aku darjah 6..biasa laa kan..lepas darjah 6, semua akan bawa haluan masing-masing.. =)

10 comments:

  1. hahaha, omg... ye lah! tringt dulu2 masing2 sibuk ada buku biodata ni... i pun ada a few dulu, hahahaha! ^^

    ReplyDelete
  2. flashback zaman dulu2..yup aq pon ade gak mende alah neh..sampy skang aq simpan..sweet memories wif fren larr

    ReplyDelete
  3. aku ada!!!

    sayang gila ah~

    tapi masa pom 5...

    semua kaum kerabat aku soh tulis..

    pakat2 hias page masing2...

    ahaks..

    ReplyDelete
  4. ade gak ! sumpah comel giler :DD

    ReplyDelete
  5. mwahahaha...dulu2 mase kecik2 sket la..memang hobi paling syok la..lagi2 kalo nak abeh skolah..pastu mse kecik2 lagi tu ske kumpul sticker...

    ReplyDelete
  6. @Wawa, a few?? wah2.. banyak betul buku biodata wawa eh..i ada 1 tu jek..hehe~

    ReplyDelete
  7. @jann sinuja, kan?? sama laa..kenangan dgn kawan2 time skola dulu..precious..

    ReplyDelete
  8. @g3n, dalam buku tuh, ada 3 org je kot kaum kerabat aku..kakak ngn cousins..yg lain semua kawan..segan ah nak bagi diorang tgk..haha~

    ReplyDelete
  9. @MangkOk cHenTa, mostly, ada benda alah ni kan..

    isk..aku pun pnah gak ada hobi kumpul sticker..segala macam sticker ar ada..kecik besar..tapi, mostly dah hilang..ada yang kena curik..ada yg anak buah aku buat main..apa daa~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...