Sunday, May 2, 2010

tak suka hari pekerja..urgh~!!

semalam kan, aku dengan semangat waja, bangun awal pagi..mandi..make up segala dengan harapan nak datang study kat library..

tengah dok khusyuk perasan lawa depan cermin sambil pakai tudung..tiba-tiba, "eyh..hari ni 1 Mei laa..library bukak ke tidak hah??".. korang faham maksud aku?? HARI PEKERJA weyh~!!



adoyai..macam mana laa boleh terlupa neyh..
buat penat jek aku bersiap..make up bagai..alih2 baru teringat library tutup..
mesti laa tutup kan..siapa yang nak kerja pada hari pekerja..

terpaksa laa aku ubah rancangan..lagipun, dah lama gile aku tak pergi basuh kereta..dah kelabu dah kereta aku..taik burung pun berlambak..macam tak ada tempat lain dia nak melepas..
pergi exam hall hari tu pun, dengan kereta bertaik burung..heh..buat malu aku jek..tuan kereta perempuan, tapi, tak jaga langsung..hahaha~

dengan kesimpulannya, semalam aku dah pergi basuh kereta..isi angin tayar..nak pusing stereng pun dah berat, sebab angin tayar kurang.. isi minyak lagi..padahal dah tahu minyak masih ada..dah laa nak tinggal kereta 2 bulan nanti..lupa laa pulaks..biar laa..at least, nanti aku datang, senang..tak payah nak runsing kereta mati tengah jalan..haha

lepas tu, pergi salin nota pulak dengan kawan aku..time kelas ni, aku selalu datang lambat..sebab kelas pagi..wahahha~ aku bangun awal..tapi kan..aku selalu siap lambat..aku pun heran apa aku buat lama sangat nak siap..dah namanya pun perempuan kot.. maksud aku, aku laa perempuan jenis tu..nak bersiap memang lama..lagi-lagi, kalau nak keluar dating..ahakzz..




dah siap salin nota, pukul 1.30 pm..lama gile kot..pastu, pergi beli food for lunch pulak..lapar beb..lagi-lagi hujung minggu..tak ada apa nak buat..makan je tahu..haha banyak gile tanggungjawab..

pukul 2, balik rumah..makan..pastu, siap makan dan urusan hidup, ngam2 lah pulaks mujse dosti karoge kat tv3..aku tak nak tengok, tapi, dah ada depan mata kan.. tengok je laa..tapi, cerita tu tak best..bosan..standard cite hindustan..alih2, tertidur..ahakzz..teruks ah..bila aku nak study pun tak tahu..banyak sangat kerenahnya..haha




kesimpulannya, semalam ialah Hari Pekerja..aku tak dapat study, sebab library tutup..jadi, aku melencong dengan plan lain..


day of rest..aku pun tumpang sekaki..


~sekian~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...