Saturday, May 29, 2010

rupa baru syaRafiNa's sTory B0ok.. =)


nampak tak?? perasan tak?? nampak tak?? perasan tak?? hahaha annoying giler..okayh2..

perasan tak syaRafiNa's sTory B0ok ni dah berubah wajah? dia dah tak pinkish..dah tak girlish..dah tak macam dulu-dulu..

nampak tak?? perasan tak?? hahaha



kalau template lama, semua pun warna pink..from top to toe omputih cakap..(atau aku yang cakap)har3~ oh~!! sebenarnya, aku sayang template lama ni..tak sanggup nak berpisah..huk3~ tapi, apakan daya, aku dah bosan~!! hahaha bosan laa jugak kan bila asyik tengok yang sama..dah setahun lebih kot aku guna template pinkish girlish nih..



takpe..simpan dulu..nanti kalau dah rindu sangat, tukar balik..huhu~

dia boleh berubah wajah..
boleh berubah suara..
ini bukan cerita hantu..pontianak..
lalalallaa~

tiba-tiba teringatkan lagu dalam movie Senario XX.. padahal takde kaitan langsung..har3~ abaikan.. (aku dah start melalut..isk~)


baik..baik..berhenti melalut..mari teruskan dengan pengenalan wajah baru rumah blog syaRafiNa's sTory B0ok.. (panjang gile introduction)

tadaaa~!!


lawa dak??! hehe



mula-mula aku set template ni, ada laa beberapa yang tak menyenangkan hati.. contohnya, kat kepala blog tuh, asalnya ada 'Search' macam dalam snapshot 1 tuh..tapi, lepas belek-belek, aku terjumpa coding dia..(aku buta coding..harap maklum..C++ tak sama dengan yang ni kan?) haha jadi, aku try and error je laa..tengok-tengok mana yang sangkut..huhu

lagi satu, kat kotak tarikh tuh, saket hati giler lah..tak keluar tarikh~!!! adoyai~ tambah lagi, huruf 'undefined' tuh besar gedabak..macam nak perli aku jek..citt~!! dah laa tak jumpa coding dia nak bagi keluar tarikh tuh..eyh2..bukan tak jumpa, tapi, tak reti nak ubah coding tuh.. T_T tapi, yang part saiz tulisan tu, dah settle..aku ubah size kat coding dia..yea~!! hehe



nampak?? besar gedabak..menyampah aku..isk~!!
ada sesiapa ke yang boleh tolong dengan masalah aku nih??!!



tuh dia..rupa syaRafiNa's sTory B0ok kini.. selepas, bersekang mata ubah situ sana sini..(bunyi macam pro jek..padahal hampeh..ceh~) takpe2..kira fine laa tu untuk seorang yang buta enkod mengenkod..huhu

hah..lagi satu..aku suka template baru ni, sebab ada 3 lajur..kiranya banyak widget boleh sumbat..biar sampai jadi overweight..har3~ selain itu, ruang post entri tuh lebih sempit..tak selebar dulu..kiranya, lebih senang nak baca..

template nih jugak, dalm bentuk buku..baru laa kena dengan tajuk belog ni kan..
syaRafiNa's sTory B0ok..

^_^



~sekian~

8 comments:

  1. hye, comelnye blog...template baru and lama dua2 cute....hebatnye. Saya walaupun nama je programmer tapi takde masa nak godek2 code huhu. Kagum tengok semua blog cantik2.

    http://firzarafairyland.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. looks like notebook now.. cool =)

    ReplyDelete
  3. hurm..heheh..mule2 nak amik ni jugak..pastu rase cam crowded sangat plak..heheh:)

    tapi comel je kan?

    ReplyDelete
  4. @Ayu Firzara, hehe tenkiu.. =) saya programmer tak bertauliah aje.. men redah..tu rajin tu, sebab takde keje..tu yg p cari keje..hehe~

    ReplyDelete
  5. @kenwooi, yeap2~!! it is..n suit d blog's name.. =)

    ReplyDelete
  6. @cindir-rela, a bit crowded, but i like~!! hahaha :p

    ReplyDelete
  7. comel mmg design ni. yg tarikh undefined tu, pegi je kat blogger setting->date format, pastu pilih je ctu yg btul.
    pttnya ada bgtau tmpt download templte ni, tp xtaula klu downld tmpt len..
    moga berjaya

    ReplyDelete
  8. tak berjaya..unfortunately.. T_T nway, thakns 4 d idea..huhu saya pun dah lupa mana download template ni.. hehe~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...