Thursday, March 4, 2010

aku dirompak dan teraniaya~!! urghhh!!

tension lah haih..
dah laa aku tengah pokai neyh..
dibuatnya macam tuh pulaks..

weekend lepas, my housemate nak ambil sesuatu dalam kereta aku..
disebabkan aku malas nak turun, aku bagi aje laa kunci pendua kat dia..
sebab kat main keys tuh, ada security key..
konon cerdik sangat bagi kunci pendua jek.. T_T sigh~


si kancil dah jadik transformer akibat geram..


tapi, aku tak sangka pula dia akan ambil touch card aku untuk buka gate tuh..

masalahnya, esoknya, bila aku nak guna card tu, dah rosak..
aku tak tahu salah dia atau salah siapa..
sebab bila kau balik dari campus petang tu, masih berfungsi..
elok jek aku guna.. walaupun nampak macam dah nazak..

jadi, semalam aku pergi pejabat apartment untuk tukar card tu..
nak tahu berapa aku kena charge??

RM 90~!!!

gILA??!!




mana aku nak cari duit sebanyak tuh untuk gantikan??~!


bila aku tanya housemate, dia ada guna ke tak card tuh..
dia cakap, dia ambil, tapi, tak guna..
sebab, katanya bila dia bagi kat pakcik guard, guard tu cakap tak payah guna laa..

!@#^*($#@??


selama aku guna keluar masuk guna kad tu, tak pernah pulak ada pak cik atau mak cik yang tolong 'touch' kan untuk aku..
apsal pula ada pak cik yang murah hati sangat nak tolong dia???~!!

aku tak tahu kalau korang rasa musykil ke tidak dengan kenyataan housemate aku tu..
tapi, aku musykil!!
haih..


sekarang ni, kakak aku suruh pergi pejabat untuk check bila kali terakhir kad tu digunakan..
kalau betul dia tak guna, ok lah..
kalau terbukti dia guna, haih..memang cari nahas laa kalau macam tu..

aku bukan sengaja nak tuduh atau apa..
tapi, aku musykil sebab dia pemegang terakhir kad tuh..

mungkin bagi korang, RM90 tak lah big matter..
but, for me, it does!!

elaun aku setiap bulan pun berapa jek..
tak campur lagi dengan duit minyak, sewa, duit makan..




nota kaki: yang panas hati lagik, bila aku mengadu, 'dia' langsung tak ease my tense..urghhh~!!!

7 comments:

  1. yeah rm90 is quite a sum.. better find out the culprit, if there is =)

    kenwooi.com

    ReplyDelete
  2. huuiish..kalo i kat tmpt u mmg sah i geram sioot..

    bt je ikut cara kaka u tu...kalo btol dh ada bukti sahih, dia tak boleh nk ngelak lg..suh dia yg byrkan charge tu...tu la dia nm org tak jujur..dah la ambik tak bgtau, dah rosak taknk ngaku...

    ReplyDelete
  3. tu lah pasal..kakak i hangin sbb dia amik kad tanpa bagitahu..

    ReplyDelete
  4. lain kali jgn caya ngan housemate tu..kekadang bleh jadi lawan org mcm nie..klu ada bukti paksa dia byr k..

    ReplyDelete
  5. akukahmilikmu : yeah..len kali confirm takkan percaya dah..all of them..ambil kesempatan btul laa..
    nway, thanks.. =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...