Saturday, February 20, 2010

Tips pulang seminggu ke kampung

ceh..tajuk tak boleh blahh..
takkan laa nak balik kampung pun kena ajar kan..

tak laa..
bukan nak cerita pasal benda apa yang korang perlu buat atau tak bila balik kampung..
yang itu sila fikir sendiri..

sebab aku sendiri tak ada aktiviti menarik bila balik cuti kat rumah..
selain tengok tv, tolong housework (ni half way tipu..aku tolong yang mana rajin aje.. :p)..
dan selain online pagi, tengah hari, petang, senja, malam, tengah malam, awal pagi..
okay cukup..



setiap kali nak balik ke kampung, mesti aku fikir panjang apa yang perlu dibawa pulang..
kalau dulu-dulu, mesti aku akan sediakan list untuk barang yang aku rasa patut dibawa balik..
satu sticky note empat segi sama sisi penuh dengan list aku..

tapi, sekarang dah tak kot..hehe~

kecuali kalau emergency..macam bila aku nak balik untuk cuti midsem hari tuh..
kalut..dah laa aku tengah outing..
tiba-tiba dapat call from my sis cakap nak datang ambil dalam masa 2 jam..
jadi, aku terus kerah otak keringat tenaga, dan terus buat list..

bila balik rumah (rumah sewa) nanti, boleh terus pack..
tak ke senang tuh?? hehe~

list mungkin penting time emergency untuk mengelakkan ada barang penting yang tertinggal..
sebab bila otak kalut, susah nak fikir dengan baik..
jadi, fikir dulu bila otak belum di tahap sangat kalut..


hasil kerahan otak keringat tenaga tuh, ni lah dia;




stok baju (t-shirt mostly..blouse ada sehelai dua..)..
yang ini bergantung kepada tempoh aku bercuti dan tempat aku bercuti..
kalau aku balik ke rumah, yang ini tak kisah laa banyak mana pun..mungkin 4 atau 5 helai..banyak?? memang!! haha~


1 cardigan coklat..
bila sampai rumah my sis (transit sebelum balik..hehe), dia tanya, "ni baju pesen gapo plop nih? serupa nak terbang jah.."
ceh..kutuk baju aku..tak apa..abaikan..
she's a 26-year-old married woman, and i'm 19-year-old teenage girl..taste lain..wahaha~


jeans.. 2 is enough kot..
bukan nak keluar ke mana pun..paling tak pun, pergi pasar dekat rumah..ceh..tak commercial langsung..ahakzz~


tudung/ selendang..



ikut kesesuaian baju lah kan..lagipun, kalau setakat nak pergi pasar, mana sangat laa nak melawa, bergaya kan..buat penat jek belit sana, belit sini..tup tup beli ikan, beli, ayam, beli sayur, balik rumah..ahakzz~


make-up..
tak kesah ar nak masuk pasar ikan ke hapa, yang ni tetap penting..hehe~


laptop..
yang ni memang penting..kat rumah ar tempat paling best untuk online..hehe~




file yang ada kelengkapan sekolah..
budak sekolah mesti laa kena ada buku sekolah kan..
walaupun sekadar hiasan.. ekeke~ *sigh*


last but not least, praying attire..


erm..apa lagi yek?
tu je kot..

yang lain-lain, pandai-pandai ar..
sila guna logik akal fikiran sendiri..
faham kan~?? hehe



nota kaki : yang tu juga laa yang aku akan bawa balik nanti..huhu

2 comments:

  1. list saya sehelai jeans, baju, sweater, laptop dan berus gigi sebatang untuk blk kg seminggu...dah..huhuuh

    ReplyDelete
  2. haha lelaki mmg selalunya mudah..xmcm kami girls..hehe~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...