Wednesday, January 27, 2010

pilihanraya oh pilihanraya..






ESOK PILIHANRAYA KAMPUS???


terkejut aku bila semalam kawan aku cakap, esok adalah hari pilihanraya di UM..


iye lah..
rasanya banner, flyers semuanya baru mula dilayangkan semalam..
aku ingatkan PRK (bukan PKR) tuh gonna be next week..

tak sempat nak tengok semua manifesto diorang..
flyers yang sampai ke tangan aku pun ada 4,5 orang aje..




jadi, siapa yang perlu aku pilih??

aku tak nak pilih berdasarkan parti..
aku nak pilih berdasarkan manifesto diorang..
kalau meyakinkan, dialah yang akan aku vote for..


eyh..
boleh ke macam tu??
macam talam dua muka laa pula..

tapi...

ahh..
apa-apa aje laa..
tengok aje lah apa jadi esok..
akan aku fikirkan..

oh..nampak sangat macam aku tak ambil kisah.. (-.-")

eyh!!
tapi..tapi..
mana tempat mengundi tu??
alamak!!

kalau tahun lepas, aku mengundi di kolej sendiri..
tapi, tahun ini aku dah tak tinggal di kolej lagi..
how meh??

dalam umisisweb pun tak ada bagitahu..
adoyai..




******************************************************

oh..
aku tak suka politik..
sama ada politik negara ataupun kampus..
banyak sangat yang terbabas dari landasan..

walaupun nampak parti tuh islamik..
siang malam asyik cakap pasal agama..
apa betul, apa salah..
tapi, kalau diri sendiri tak praktikkan, apa guna??!
asyik mahu hentam orang aja..

orang politik nih, pada pandangan aku, seorang yang sangat alert..
alert pada kesilapan pihak lawan..
lepas tu, kutuk kutuk..

okay..
tak nak cakap banyak..
aku tak reti politik..
jadi, jangan cakap banyak..

nanti tak pasal pasal kena hentam..



******************************************************

SILENT IS GOLD!!



nota kaki : oh..UM sudah canggih..mengundi pakai komputer..wah..wah..

nota kaki lagi: biasanya bila musim pilihanraya, mesti ada kes yang tak sedap didengar..harapnya, tahun ni tak adalah kes macam tu lagi..

5 comments:

  1. eh! UM juga ke? kenapa abg eq tak penah jumpa...hehe

    ReplyDelete
  2. sama lah kite duk luar, mengundi di DTC la jawabnye..

    ReplyDelete
  3. eqbalzack : ha'ah iye..UM..
    isk..tanya macam kita kenal jek..haha
    abg eq ni dr mana?

    ReplyDelete
  4. nursarah : dah cek eh ngan umisisweb? sy mengundi di fac..e

    ReplyDelete
  5. oho.. selamat mengundi?.. mesti hebat2 eh calon dia..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...