Monday, December 21, 2009

nama saya SYARAFINA~

ramai yang sebut pasal branding..
penjenamaan blog..

pastu, kena tukar pulak favicon..
favicon??
apa benda alah tu??

favicon tu pada pemahaman i, sebenarnya logo website..

contoh, favicon blogger..



jadi, tadi aku google nama aku..
FS..
maksudnya??

F. Syarafina..

and i found this!!




tapi, bila aku tengok proses nak generate favicon tuh kinda rumit..
aku tak jadi laa nak buat..
hehe :D

azam tak kuat..
tu laa jadi macam tu..haha

jadi, aku letak sini aje laa logo tu..
kalau someday, aku RAJIN nak buat..
AZAM pun dah kuat..
aku buat laa.. hihi :D

9 comments:

  1. semoga berjaya ngan branding...Blog yang menarik tertarik...teruskan memblog

    ReplyDelete
  2. tu la...
    rumit je...
    igt nk wat juga...

    ReplyDelete
  3. cantik!!

    wat la kalau rajin, rumit pun takpe tapi le puas hati. =)

    ReplyDelete
  4. tak berapa paham la dengan favicon.
    explain more plz~

    ReplyDelete
  5. indra qirana : thanks.. =) insyaallah blog ni akan terus ada selagi blogger wujud..huhu

    ReplyDelete
  6. zella : kan? kan?? rumit..nk kena edit color lg..adoyai..tak reti..kna blaja lg..hihi

    ReplyDelete
  7. pink butterfly : apa yg cantik? my blog ke pic tu? ekeke~
    mmg puas hati klu dah siap..agaknya tiap hari nk tgk tu je..wahaha~

    ReplyDelete
  8. aidi-safuan : i pun tak laa reti sgt pasal favicon ni..yang i tau kita ble tukar icon yang sebelah address bar kat browser tu dgn pic yang kita sendiri..maksudnya buat sendiri laa..
    kalau nak tukar, memang ada free favicon generator dan ikut step yang diberitahu..

    ni one of favicon generator : http://www.favicon.cc/

    ReplyDelete
  9. kat my blog ada tunjuk cara nk tukar favicon..senang je a..upload je kt photobucket..pastu ada link gambar tu dh leh letak kod yg lengkap dalam template awak..sng je..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...