Saturday, September 26, 2009

my very 1st time..

ini cerita aku yang pertama kalinya merasa beraya di rumah kawan-kawan sepanjang umurku ini..kesian kan??kan?? tak apa..mari teruskan..

raya ke-3 lepas, iaitu hari selasa,bersamaan 3 syawal, aku telah pergi beraya ke rumah kawan-kawan aku..wahh..happy banget gue.. selama ini, aku tak pernah beraya ke rumah kawan-kawan aku apatah lagi saja-saja nak pergi menyemak di rumah diorang..sebab, 1, aku tak biasa ke rumah orang lain sendirian tanpa my family..tapi sekarang, aku dah besau..bukan besar bererti saiz triple XL, tapi sudah besar bererti insyaAllah aku sudah pandai jaga diri..sebab 2, dulu time aku kecik, aku tak ada transport..tak ada transport bukan bererti kami sekeluarga berkaki ayam kalau nak ke mana-mana, tapi bererti time kecik dulu, aku tak pandai nak drive sendiri..jadi, kalau nak ke mana-mana, kena laa tukang pandu keretanya..tak gitu? tapi sekarang aku dah reti drive, jadi sudah boleh buat muka chumil (anggap lew begitu) minta simpati abah nak pinjam kereta..hehe sebab 3, aku malas nak keluar beraya sebab aku malas nak susahkan orang untuk tolong hantar aku ke tempat berkenaan.. hurmm..rasanya 3 sebab tu aje kot yang menghalang aku daripada beraya ke rumah kawan-kawan aku.. tapi, sekarang, aku dah boleh beraya ke rumah kawan-kawan aku..yeah!! happy for myself.. hehe

jadi, selasa lepas, aku dah minta kebenaran my parents untuk keluar on that day..lagipun, Nik buat rumah terbuka..jadi, pukul 11.45am aku keluar rumah..sampai di Pengkalan Chepa, depan taman orkid pukul 12.15pm..tunggu Safwah untuk ke rumah Nik bersama-sama..dia dah pergi lagi awal sebenarnya, tapi disebabkan aku few minutes late, jadi dia ke rumah saudara dia dulu..sementara tu, aku dah suruh Nik datang ambil kami, sebab aku tak tahu jalan nak ke rumah dia..sampai je, rupanya saudara mara dia dah penuh kat rumah tu..fuhh..aku segan betul kalau ramai orang macam tu..tapi redah aje laa..dah sampai dah pun..huhu



open house kat rumah Nik, tapi aku dengan Safwah menyorok kat ruang tv..haha


dari rumah Nik, aku dengan Safwah teruskan perjalanan..asalnya kitorang nak terus ke rumah Izzati, tapi tukar plan untuk ke rumah Aqis dulu kat Kota..lagipun, rumah Aqis tu on the way jek untuk ke rumah Izzati..memang dah lama sebenarnya nak kenal rumah Aqis..memang cantik..dan unik..huhu sambil tu, aku ajak Aqis join kitorang beraya ke rumah Izzati dan Nanie..hehe rumah ke-3 kami pergi beraya, rumah Izzati..tapi aku dah lupa apa nama tempat tu..haha konon nak ajak Izzati join kami bertiga ke rumah Nanie, tapi almaklum, anak perempuan tunggal, susah betul nak lepaskan..sudahnya, kami bertiga aje ke rumah Nanie kat Bunut Susu..dekat je dengan rumah Izzati..dah laa time tu, agak ramai jugak saudara dia datang..fuhh..tak pe..tak pe..kami act cool..hahaha apa laa pemalu sangat.. okay..selesai makan biskut raya dengan air oren, mahu berangkat pulang sudah..lagipun, dah gelap..nak ke rumah Safwah lagik..takut tak sempat..kitorang sampai rumah Safwah pun, dah almost 7pm..itupun, kakak2 aku dah bising suruh balik..jadi, singgah sekejap aje laa..lepas solat Maghrib, aku dengan Aqis berangkat pulang..haish..aku tak suka betul orang paksa aku..jadi menggelabah..benci betul.. tapi alhamdulillah, selamat pulang..abah pun belum pulang lagik..hahahaha


bergambar di meja makan..lepas habis sepinggan nasi beriani..ngee~~



nampak tak jag + 4 gelas yang dah kosong? kalau nampak, memang terer~~



nasib kami, tiada jurugambar nak ambil gambar kami berempat~~



kami sudah punya jurugambar~~!! huhu



safwah, nanie, izati sudah di rumah dendiri..
hanya kami berdua belum pulang.. wuu..



tu laa episod beraya aku bersama kengkawan..tapi tak tahu laa kalau lepas ni masih akan ingat jalan nak ke rumah kawan2 aku tu..sebab sepanjang jalan, kawan aku je yang tunjukkan jalan..aku hanya drive..haha

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...