Wednesday, August 19, 2009

girl does man's job..

i don't know if what i'm gonna story morry is believable or not..but, yes..it's true..semalam aku tolong abah aku with his kolam ikan project..abah aku memang banyak projek dia..projek menara tangki air..projek renovate dapur rumah..selepas bersara ni, abah aku start dengan projek pagar rumah pulak..tapi, belum pun siap pagar tu, dia dah start dengan another projek..buat masa sekarang ni, kolam ikan tu laa projek latest dia..baru je start few weeks ago..

dah alang2 aku balik ni, macam biasa..aku laa yang jadi assistant tak rasmi abah..semalam aku tolong abah aku angkut simen dalam kereta sorong..fuh..berat amat..lagi berat dari beg aku yang maha berat tu..bayangkan laa, dalam tu bukan ada simen je,tapi ada batu-batu dan pasir..pastu, aku tolong campurkan the mixture dengan air..then, gaul2..lepas tu, kena angkut ke tempat kerja abah aku..4, 5 kali aku ulang alik dari tempat bancuh simen dengan tempat kolam tu..abah aku nak buat lantai kolam..jadi, susah laa kalau dia nak naik turun untuk angkut simen tu..

time aku angkut simen tu, tak ada laa rasa sakit belakang atau bahu atau lengan..tapi, lepas berhenti, rasa sakit seluruh belakang..sakit dekat pinggang..nak tunduk pun rasa sakit..jalan pun tegak jek..agak2 boleh jadi model daa..model sakit belakang..haha sekarang pun sakit belakang aku masih belum sembuh..

sekarang ni tangan aku pulak yang sakit..hopefully cepat sembuh..kalau tidak, aku tak boleh nak menulis nanti..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...