Thursday, June 25, 2009

mereka telah berlaku kejam kepadaku

Hari ini sangat teruk..banyak betul masalah time sem baru dah hampir dibuka..tension aku..semuanya berpunca dari aku..


Satu..

Pagi tadi, pendaftaran subjek untuk sem depan dibuka..seawal 9 pagi..aku hamper terlupa pasal tu..tapi, nasib baik teringat..masa tu dah lebih kurang pukul 9.45 am..masalah sebenarnya ialah, kebanyakan kelas yang aku nak ambil sem depan dah penuh..**** semua jadual yang aku dah susun berterabur..and have to rearrange disebabkan tu..tambah masalah lagi, subjek yang aku dah arrange tu je yang aku boleh ambil sem ni sebab yang lain ada yang clash dengan jadual kelas atau exam subjek yang aku perlu dan mesti ambil sem ni..2 subjek tu memang dah tak boleh elak..basic chemistry ii and calculus iii..

Lepas daftar semua subjek yang masih boleh diambil sem depan, hanya ada 5 subjek dan 16 jam kedit..sedangkan sem ni maximum 21 jam kredit..aku dah bazirkan 6 jam kredit!! Which is very important for me untuk habiskan..hopefully semua jam kredit sempat dihabiskan pada tempoh yang ditetapkan..adoi2..apasal laa jadual fakulti sains ni perlu disusun sendiri oleh student..susah betul nak susun jadual..

Takkan laa aku nak ambil 16 jam kredit je..keseluruhan jam kredit yang aku perlu ambil selama 4 year program ni = 134 jam kredit (j.k)..sem 1 lepas, aku dah ambil 16 j.k..sem 2 lepas aku dah ambil 18 j.k..minus another 8 j.k (praktikal mengajar)..jadi total j.k left yang masih perlu diambil ialah 92 j..kalau semester ni aku ambil 16 j.k je..means masih tinggal 76 j.k yang perlu dihabiskan dalam masa 5 semester…adoi2..



Dua..

rumah masih belum dapat..bilik yang aku ceritakan hari tu dah melepas..**** ini semua disebabkan silap faham..sebab orang rumah tu cakap bayar deposit time nak masuk rumah nanti..so, kakak aku faham, “bayar deposit time nak masuk rumah”..tapi, rasanya mungkin maksud sebenar orang rumah tu ialah, “bayar deposit kalau sudah confirm mahu sewa bilik tu”..jadi, ber;aku laa silap faham..dan menyebabkan aku tak dapat rumah tu...****

mana aku nak cari rumah lain ni??! ada lagi seminggu semester baru nak buka..isk2.. =(




nota kaki : post ini telah dikarang dan disunting oleh aku pada 22 june lepas..jadi, kejadian yang telah aku ceritakan di atas telah berlaku pada hari tersebut..harap maklum..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...