Monday, May 18, 2009

cikgu tetap di hati..

2 hari lepas kawan aku from skola menengah called me, ajak kitorang gy skola tuk celebrate teacher’s day ai Ahad.. means today laa.. dia cakap kumpul kat gate hostel kul 8 pg..nnt akan ada acara padang ngan acara dewan..cam biasa laa kan..

 

Aku ajak laa kawan aku Safwah ngan Chua..konon semangat neyh nk pgy..maklum laa kan..da lama beno x pgy skola..last time aku gy skola dulu time amik sijil SPM which is 2 years ago kalu tak silap aku..lama kan?? Da lama tak tengok keadaan skola aku dulu..nk tau apa perubahan yg da berlaku..tp perubahan fizikal je laa kan yg bole nampak..aku xde masa (konon) nk interview sorang2 pasal perubahan pentadbiran skola tu.. lagi pun, aku lambat agy tuk bergelar seorang guru..hihi =D

 

balik ke pangkal cite, kononnya diorang suh pakai baju t-shirt maroon skola kitorang dulu..huh..da 2 tahun lebih aku tinggal skola..mana aku campak ntah baju tu..klu ada pun, xmo aku pakai..da lusuh glew..nk wat caner.. 5 tahun aku skola situ, ada 1 helai jek t-shirt tu..klu beli banyak2 pun x guna jgak kan..nk buat apa..bknnya aku pakai tiap2 hari pun.. ye tak?? =p

 

mula-mulanya, aku berbelah bagi gak laa nak pgy ke tak..sebab rasanya, selain geng aku tu, da xde kot orang lain yg aku rapat dan bole berbual mesra..sebabnya, kat skola dulu, aku mmg senyap..kot..kalu aku pot pet pot pet pun ngan geng aku je laa..dan ada few others..tp yg tu pun, blom balik kelantan..jadi, mmg sah dia xkan pgy..Chua pun, 50-50 gak nk pgy ke tak..sbb ada some probs.. Safwah mmg confirm nk pgy..jadi, aku ngan Chua planned nk kuar 2 orang je laa ( since d other 2 da lesap )..gy KB Mall..as usual..hoho yg tu aku cte dlm another entry..at last, semalam aku decide nk pgy jgak ke skola sbb da lama aku tak jumpa cikgu2 aku dulu yg da banyak berjasa kpd aku..dan harapnya dpt jumpa kengkawan lama..mula2, ingat nk pinjam keta Kak Ngah tp memandangkan aku da gna keta dia semalam gy deraks ngan Chua..jadi, aku xjadi pinjam..tp aku xmintak pun nk pinjam keta ngan abah..hik3 tp pg tadi, abah bagi gna persona.. =p

 

kononnya, pagi tad ink kumpul kul 8 pagi..tp aku da faham sgt ngan diorang nie..xkan datang tepat pada waktu..mst lewat punya laa..pg tadi, aku siap sempat breakfast lagi kul 8.30..padahal untuk sampai ke skola agak2 30 min gak laa..jadi, td aku gy lbh kurang kul 9 am.. =p sampai kat skola lbh kurang kul 9.30 am..sampai2 jek, aku try la cari muka2 batch aku..pastu, aku gy padang..jmpa 2 3 kerat..hampeh dowh..ingatkan ramai..rupanya ckit glew..10 org..berbaloi tak kepenatan aku drive pg2 gy skola dan hanya ada 10 org..sigh..diorg tak gtau sume kot..lgpun, bkn sume org da blk kan..dan mgkin jgak, xde transport..mcm aku dulu..dulu, aku x gy skola dan tmpat2 lain sbb xde transport dan blom reti drive..klu nk naik cab pun, susah..pastu, nk blik lg susah klu gy ngan cab..

 

kat padang tu, ramai gak laa cikgu2 ngan students duk main..yg perempuan, main netball..yg laki, main bola sepak..pastu kan, yg aku xkan bole lupa..after abis cikgu2 lawan ngn students..cikgu2 tu ajak kitorang plak main netball ngan diorang..perghh..aku mana penah main netball weyh..main ayam ngan musang pernah ar..main bola kaki 3..netball mana penah..aku ingat da nak lari da time tu, tp xsporting la plak kan..kebetulan, da cukup orang tuk main..jadi, aku sorang terlepas..sib baik dowh..lega glew..tp kan..tba2 sorang xle main sbb ada problem apa ntah..jadi, TERPAKSA dan DIPAKSA kena main..waaaaaaaaaa..mana bole camni..pakai ayu2, tp kna main netball..isk..xseswai..da laa tu,aku dapat position centre..apa kejadah kah itu???? hahahhahahahha cikgu suhaiza gelak sebab dia cakap ‘centre romantic’..haha nk buat caner, td aku pakai blouse ngan jeans jeans ngan heels..xpenah la plak jumpa orang pakai blouse main netball..tp xpe laa..aku yg KONONnya berlagak sporting, msuk la jgak jadi centre..tp sebab teacher’s day kot..jd kitorang bagi chance kat cikgu2 ( padahal sume kaki bangku )..dan diorang menang 5-0..kah3  terok tak kami??? =p   hahaha tp agak malu, sebab sekeliling padang penuh ngn students..malu weyh..xpe2..pasni da xjumpa daa diorang..haha

 

lps abis main, aku n my frens gy jln2 kat kawasan skola..cari cikgu2 yg ajar kitorang dulu..tp da ramai cikgu2 baru..muda2 plak tu..hoho macam aku nanti la kan.. =p sempat gak laa jumpa ngan cikgu Faridah ( she still remember my name..wuhuuu..=D ), cikgu Ismail, t-cer Nik, cikgu Suhaiza, cikgu Syafi’e, ustazah Aziah n few more..tp sedey gak ar..xsempat nk jmpa ngan ustaz Jamil..ketua warden kitorng dulu..cikgu Ariffin, cikgu Abg Aziz..eyh2..apsal sume cikgu laki nih..wahahaha tak2..jgn silap faham..cikgu perempuan pun ada jgak..cuma, dulu cikgu2 yang ajar aku, ramai laki..ermm..cikgu Zamani pun xsmpat nak jumpa..eyh..cop2..cikgu Zamani ni perempuan ye..bkn cam Zamani penyanyi tu.. =p  tp, ada gak cikgu2 yg da pindah..cam cikgu Zahid..ajar aku add math..aku suka dia ajar..sempoi glew..masuk kelas, bw diri jek..n of course, ilmu d dada..huhu

 

next, acara dewan..tp kitorang tak masuk dewan pun..just lepak outside..n we prepared a cake ..so, kononnya, kitorang naik pentas aini untuk upacara potong kek..wahh..da lama xnaik stage..hahaha

 

lps tu, kitorang balik laa..tp agak xsopan sebenarnya..sebab tinggalkan majlis sebelum majlis tu tamat..padahal, kononnya pgy skola aini tuk celebrate teacher’s day ngn teachers..hurmmm..

 

 

~ smkdam ~

 

 

 

Nota kaki : happy teacher’s day to all teachers..jasamu akan ku kenang sampai bila2..terima kasih sbb da banyak berjasa kat kami, berkorban masa dan tenaga demi melihat anak2 didikmu berjaya..terima kasih kepadaNya sbb bagi aku kesempatan menimba ilmu ngan those superb teachers.. u r da best!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...